Aksaray
Eğitim Ve Araştırma Hastanesi
İÇ
TAMİM
Aksaray
Eğitim Araştırma Hastanesi sürekli İşçi Veri
Giriş Elemanı olarak görev yapan poliklinik, klinik, idari ve diğer
birimlerde yapılması ilgili olarak yapması gereken görev ve sorumlulukları
aşağıda güncellenmiş haliyle maddeler halinde belirtilmiştir.
1-Veri işlem
personeli aşağıda belirtilen mesai saatleri içerisinde mutlaka görev yerinde
bulunacaktır. Hastanemiz mesai çalışma saatleri :
08:00
– 12:00 13:00 – 16:30 (Poliklinik
/Klinik hizmetleri)
16:00
– 24:00 Acil
/ Klinikhizmetleri
08:00-20:00 Acil
/ Klinikhizmetleri
20:00–08:00 Acil
/ Klinikhizmetleri
2-
Veri işlem personeli çalıştığı
birimde şartlar uygun olduğunda kısa süreliğine ihtiyaç molasına kontrollü bir
şekilde (poliklinikteki doktor, kat sevisinde hemşire, idari birim çalışanları
ve poliklinik hizmetlerinde beraber çalışmış olduğu ortamdaki arkadaşına bilgi
vererek)çıkabileceklerdir.
3-Hastanemiz
personelinin giriş ve çıkışları kartlarıyla birlikte personel takip sistemin
cihazından yapması zorunludur. Sistemin arızalanması durumunda ise veri giriş
personeli koordinatörü bilgisi dahilinde imza ile giriş çıkışyapılacaktır.
4-
Günlük yapılan görevlendirmeler hastanemiz personel
bilgilendirme amacıyla yapılan sms sistemi üzerinden yapılmaktadır. Telefon numarası değişen personelimiz yeni
numaralarını hastanemiz idaresine bildirmek zorundadır. Personel
görevlendirilmelerinde bilişim alt yapısının oluşturulmasıyla birlikte
personellerimiz tarafında sağlık e- posta adresini almaları gerekmekte olup
sağlık e-postanın alınmasıyla birlikte görevlendirmeler,tebliğler ve duyurular
e posta üzerinden deyapılacaktır.
5-Mevcut yazılı
görevlendirmesi bulunan veri işlem personelini ihtiyaç halinde kısa veya uzun
süreli geçici görevlendirmeler yapılabilir. Bu görevlendirmeler personelimize
telefon, whatsapp, yazılı, sözlü ve e-posta şekilde yapılabilmektedir.
6-
Hastane idaresi veri giriş personelini gece ve gündüz ( 8
(sekiz) ve 11 (on bir)) saatlik
vardiyalarda çalıştırabilir.
7-Hekimlerin günlük çalışma
programlarında anlık değişiklik gösterebildiği (ameliyat, icap, nöbet, yıllık
izin, rapor vs.) bu nedenle de veri giriş personelinin kısa veya uzun süreli
görev yerlerinde değişiklik yapılabileceği bu değişikliklerde tamamen mer-i
mevzuatlara uygun şekilde yapılmaktadır. İdare tarafından verilen görevin
yerine getirilmesizorunludur.
8-İşçilerin görev yerleri hizmetin
sunumu aşamasında idarenin tespitlerine istinaden Hastane yöneticisinin onayı
ve talimatıyla belirtilen birimler arasında herhangi bir sınırlamaya tabii
olmaksızın değiştirilebilir. İşçinin bu değişikliğe itiraz hakkı
bulunmamaktadır.
9-Hastane İdaresi tarafından sürekli
işçi (veri giriş elemanı) için temin edilen iş kıyafetlerinin giyilmesi
zorundur.
10-Personel kimlik kartı mutlaka
takılmalıdır.
11-
Veri işlem personeli her türlü izin
talebini hastaneye gelerek izin belgesi dolduracak ve ilgili birim sorumlusunun
onayı ile iznini kullanacaktır.Sözlü ve
telefonla alınan izin taleplerideğerlendirilmeyecektir.
12-Sürekli işçi
İnsan kaynakları (özlük) bölümüne davet edilen personel en geç 24 saat
içerisinde gitmesizorunludur.
13-
Hastalık mazereti ile izin talebinde bulunan personelin
hastaneye gelerek doktor muayenesi olup, doktorun uygun görmesi durumunda rapor
veya izin kullanılacaktır. Doktor tarafından rapor verilen personelin rapor
belgesinin bir suretini 24 saat içinde hastane idaresine vermesi zorunludur.
Aksi takdirde SGK kurumunda yaşanan sorunlarda sorumluluk kişinin şahsınaaittir.
14-
Veri işlem personeli İdare
tarafından belirlenen görev tanımıyla ilgili genel içtihat çerçevesinde üst
amirleri (Başhekim, Destek hizmetleri müdürü, Destek hizmetleri müdür yrd.,
veri işlem koordinatörü ) tarafından verilen yazılı ve sözlü kurallara uymak
zorundadır. Ayrıca görev yapmış
olduğu yerdeki birim sorumlusunun vermiş olduğu göreviyle ilgili iş ve
işlemleri yapmakla yükümlüdür. Acil ya da öngörülmeyen durumlarda hafta sonu
yada hafta içi mesai saatleri dışında nöbetçi memur,
süpervizör ve idari uzman tarafından verilen sözlü veya yazılı görevleri
yapmakzorundadır.
15-
Bilgisayara veri girişi hizmetinde çalışacak olan işçiler sağlık
tesislerinin bilgi sistemleri yazılımında bulunan modüllerde veya harici olarak
bulunan yazılım ve programlarda yapılacak olan tüm idari, mali, sağlık, vb.
işlere ilişkin verileri yetkililerin talimatları doğrultusunda bilgisayar
ortamına zamanında, eksiksiz ve doğru olarak girecek, kaydedecek ve çıktılaralacaktır.
16-
Veri işlem personeli hasta, hasta
yakınlarına ve mesai arkadaşlarına karşı hitaplarda kibar üsluplar
kullanmalıdır. (Bay, bayan,
hanımefendi, beyefendi, sekreter hanım, hemşire hanım, doktor bey vb. şeklinde.)
17-
Veri işlem personeli hiyerarşik
düzene uymalı ve hiyerarşi düzenini bozacak davranışlardan kaçınmalıdır.
18-Veri işlem
personeli görevli olduğu bölümde, Hastanemiz politika ve hedefleri
doğrultusunda prosedür ve talimatlara uygundavranmak.
19-Hasta kaydı yapılırken mutlaka kimlik
doğrulaması yapılmalıdır.
20-
Poliklinikte kullanılacak olan tıbbi ve genel
demirbaşların temini, bakım ve onarımı ile ilgili gerekli yazışmaları yapmak ve
malzeme temini işlemlerini takip etmek. Poliklinik cihazlarıyla ilgili arıza
prosedürü’ ne uygun olarak gerekli arıza bildirimlerindebulunmalıdır.
21-
Hastanemize müracaat eden hasta ve yakınlarını nezaket
kuralları içerisinde bilgilendirmek ve yönlendirmek, gerektiğinde ilgili
birimlerle görüşmelerinisağlamalıdır.
22-
Randevulu gelen hastaların listeleri temin edilerek sıra
ile poliklinik hizmetinin verilmesi sağlamalıdır.
23-
Muayene esnasında hasta mahremiyetini sağlamalıdır.
Hastanın doktor tarafından muayene sürecinin kesintiye uğramaması için gerekli
önlemleri almakzorundadır.
24-Genel Sağlık Sigortası kapsamında olan
hastalar için Sağlık Uygulama Tebliğidoğrultusunda poliklinik/klinikişlemlerininyürütülmesinisağlamalıdır.Maluliyet-yurtdışı-trafikkazası–adlivaka
- iş
kazası ve resmi kurum hasta sevkleri gibi hasta tedavi hizmet evraklarının imza
karşılığı faturalandırma birimine teslim edilmesini sağlanmalıdır. Sağlık
Uygulama Tebliği ile ilgili olumsuz bir durumun oluşması durumunda Fatura veya
Bilgi işlem birimiyle görüşerek sorunun çözülmesini sağlamalıdır.
25-
Hekimin poliklinik/klinik veri giriş işlemleri ilgili
talep ettiği işlemlerin hasta kaydına HBYS sisteminde işlenmesi ve hastaların
ilgili birimlere yönlendirilmesinisağlamalıdır.
26-Poliklinik/klinikte
oluşan arızalar HBYS sistemi üzerinden gerekli birimlere arıza bildirim formu
doldurularak bildirilecektir.
27- Muayene sonucu
yatmasına gerek görülen hastaların hasta yatış evraklarınıdüzenlemelidir.
28-
Poliklinik muayenesi esnasında belirlenen bildirilmesi
zorunlu hastalıklarla ilgili gerekli yazışmaları yapmalıdır.
29-Periyodik istatistiklere ilişkin
kayıtları tutmak ve tutulan kayıtları ilgili birime göndermek zorundadır.
30-Veri işlem
personeli hastanede düzenlenen hizmet içi eğitimlere katılmakzorundadır.
31-Kat sekreterleri kliniklerdeki yatan
hastalara ait taburcusu yapılan ve işlemi biten dosyaları arşiv yönetmeliği
gereğince kendisi arşiv bölümüne imza karşılığı teslim etmekzorundadır.
32-
Kişisel verilerin ve özellikle kişisel sağlık verilerinin
kullanımı ve korunmasına ilişkin hususlar ise “6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu” ve bu Kanun’dan
alınan yetkiyle Bakanlığımız tarafından çıkarılan “Kişisel Sağlık Verileri Hakkında Yönetmelik ve Sağlık
Bakanlığı tarafından” ile düzenlenen Bilgi Güvenliği Politikaları Yönergesi
doğrultusunda çalışılmasıgerekmektedir.
33- Hastanemiz
izin kurulu komisyonu tarafından karara bağlanan işçilerin yıllık izinlerinin
yürürlükteki mevzuat hükümleri gereğince belirlenen izin günlerinin oluşturulan
çizelgedeki tarihlerde kullanılacaktır. İzin değişimleri işçilerin rızasıyla
kendi aralarında değişim yapılacaktır. Acil haller dışında izin istekleri 1
(bir) ay önce bildirilmelidir.
34-Hastane idaresi tarafından görev
tanımı çerçevesinde verilen görevleri uygulamakzorundadır.